W CO GRAMY?

Klub powstał przy muzeum miejskim, a więc z założenia (no i z moich zainteresowań:-) wynika zakres proponowanych gier. Można je podzielić z reguły na dwie grupy: gry historyczne w tym znaczeniu, że mają za sobą parę wieków historii oraz takie, które o jakiejś historii opowiadają. W szachy (to z tej pierwszej kategorii) ani w warcaby grać nie będziemy, choć te pierwsze jak dla mnie pozostaną grą najgenialniejszą.

Na razie można pograć w:

GRY Z HISTORIĄ:

HNEFATAFL (różne odmiany) - gra wikingów
ALQUERQUE - gra średniowiecznych rycerzy
FORTECA - gra popularna w Polsce w XVIII i XIX wieku
SHOGI - szachy japońskie zaadoptowane na klimat... szlacheckiej Rzeczypospolitej
STRATEGO na klimatycznej, autorskiej planszy z IMAGO BELLI

GRY STRATEGICZNE:


RACŁAWICE 1794
LIS PUSTYNI (karciana)
BONAPARTE
[DYWIZJON] 303
7 (W OBRONIE LWOWA)
RYZYKO – RÓWNOWAGA SIŁ
KRZYWOPŁOTY 1914
ŚLĄSK 1939
ZIMNA WOJNA (TWILIGHT STRUGGLE)
BITWY II WOJNY ŚWIATOWEJ (system B-35)
WIEDEŃ 1683
MOKRA 1939
KŁUSZYN 1610
OSTROŁĘKA 1831 (TiS)
OSTROŁĘKA 26 MAJA 1831 - szczegóły gry tutaj: FORUM STRATEGIE
POCKET BATTLES CONFEDERACY VS UNION
COMMANDS & COLORS NAPOLEONICS
MANOEUVRE
WON BY THE SWORD
BLOCK IN THE EAST
KIRCHOLM 1605
FIRST TO FIGHT
BOHATEROWIE WYKLĘCI
SIGISMUNDUS AUGUSTUS
TANNENBERG 1914
WATERLOO 1815
SZCZURY PUSTYNI
ARDENY 1944
PIEKŁO NA PACYFIKU
KRYPTONIM: LEW MORSKI
ROBIN HOOD
MANEWRY MORSKIE
MEMOIR 44
MAGNACI

inne (niezbyt historyczne):
PIŁKA W GRZE
ZBUDUJ SWOJE PRZEMYSŁOWE IMPERIUM
ROBINSON CRUSOE
SZCZĘŚĆ BOŻE (o fedrowaniu na grubie)

GRY FIGURKOWE

Tu oferta obejmuje głównie polski system bitewny Ogniem i Mieczem. Na żołdzie muzeum znajdują się aktualnie następujące armie:
KOZACY - jednostek starczy na stworzenia małej dywizji (dwa pułki kozackie, doborowy pułk kozacki, pułk czerni, artyleria, dowództwo i jednostki dodatkowe). Można też stworzyć dowolny podręcznikowy podjazd (maksymalnie 6 wozów taborowych)
RZECZPOSPOLITA - historyczny podjazd litewski Wincentego Gosiewskiego (1649) w składzie: chorągiew husarii, dwie chorągwie jazdy kozackiej, dwie rajtarskie, jedna dragońska (pieszo i konno). Dodatkowo mamy po kilka chorągwi pancernych, kozackich, wołoskich i pospolitego ruszenia oraz niezbędnych dowódców, co w efekcie daje możliwość skonstruowania niemal każdego podręcznikowego podjazdu koronnego RON (Rzeczpospolitej Obojga Narodów). Niemal na ukończeniu jest autorska dywizja Jerzego Sebastiana Lubomirskiego w składzie: pułk jazdy koronny, pułk jazdy lekki, regiment piechoty cudzoziemskiej, regiment piechoty polskiej, pułk pospolitego ruszenia oraz jednostki dywizyjne.

MOSKWA - Zasieczna straż oraz podjazd dzieci bojarskich - wszystko w składach minimalnych.
TATARZY - minimalny podjazd.
SIEDMIOGRÓD - podjazd bojowy.
Ściśle "współpracujemy" też z niewielką dywizją SZWEDZKĄ oraz MOSKIEWSKĄ.

W muzeum mamy 10 profesjonalnych stołów do gier bitewnych (cztery 120x180 cm oraz sześć 125x125 cm) wraz ze sporą ilością "terenów", w tym dużo zabudowy w stylu XVII-wiecznym (zagroda szlachecka, zagroda chłopska, karczma, kościół z dzwonnicą i in.), rzeki, wzgórza, lasy itp.W przypadku większego turnieju możemy złożyć jeszcze kilka stołów.

Próbujemy tez powolutku coś z innych epok: OPERATION WORLD WAR IIBATTLEGROUP, WRZESIEŃ 1939 oraz BOGOWIE WOJNY - NAPOLEON.

Od dawna przyglądam się też systemowi DBA (DE BELLIS ANTIQUITATIS) i powoli będzie się on pojawiał w naszym Klubie w swojej wczesnośredniowiecznej, rodzimej odsłonie. Są w muzeum dwie armie: Polska wczesnopiastowska (Early Polish) oraz wikingowie. Póki co czekają na pomalowanie.

W pieluchach jest także szlachecka gra karciana VETO! Są cztery startery, więc można popróbować.Możemy też zorganizować sesję DZIKICH PÓL.

Z czasem będzie więcej:-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz